تبلیغات
وبلاگ شماره یک حرفه وفن مدرسه راهنمایی شهید ماشا ا.. ابراهیمی - توضیحاتی درباره واحد ها

وبلاگ شماره یک حرفه وفن مدرسه راهنمایی شهید ماشا ا.. ابراهیمی

هدف ما ........... پیشرفت شماست ********** دشتی

دوشنبه 23 آبان 1390

توضیحاتی درباره واحد ها

نویسنده: behnam navidi   

برای دیدن توضیحات به ادامه مطلب بروید

واحد 1 – فناوری و سیستم

خداوند انسان را آفرید و چنان قدرت تفكری به او بخشید كه این مخلوق خاكی می تواند به سهولت كرات آسمانی را تسخیر كند. تحقیق، جست و جو، كاوش و امور پدیده ها نیز از ویژگی های ذهن انسان است. انسان برای پاسخ دادن به پرسش های خود، نیازمند گردآوری و دسته بندی اطلاعات است. او به تجربه و آزمایش می پردازد و نتیجه گیری می كند. مغز انسان از میلیاردها سلول عصبی تشكیل شده كه وظیفه دریافت اطلاعات و پیام ها را به عهده دارند. این پیام ها و اطلاعات توسط مغز با پیمودن فرآیندی پردازش و طبقه بندی می شوند و در مواقع لزوم مورد استفاده قرار می گیرند. انسان با نمای پیشرفتی كه در علوم داشته است؛ بازهم نتوانسته از تمامی ظرفیت و قدرت خود استفاده كند. تفكر خلاق همواره از زمان خلقت انسان همراه او بوده و با استفاده از این قدرت توانسته، بسیاری از مسائل و مشكلات خود را حل كند.
یكی از راه های پرورش قدرت تفكر و خلاقیت، شركت كردن در كارها و بحث های گروهی ست. وقتی تعدادی از افراد گروه شروع به دادن ایده های خود می كنند، افكار دیگر اعضای گروه فعال می شود و هر كس سعی می كند ایده ی جدیدتر و بهتری ارایه دهد.



فنآوری چگونه تكامل می یابد؟

اغلب برای بالابردن كیفیت و استفاده بهتر و بیشتر از محصولات فناوری كه به وجود آمده اند، ایده هایی ارائه می شود. این ایده ها از ایده های قبلی سرچشمه می گیرند و طرح های قبلی را تكمیل می كنند. فناوران می توانند با استفاده از فناوری های گذشته چیزهای جدیدی تولید كنند یا به تكمیل تولیدات پیشین بپردازند. گاهی ایده ارائه شده توسط افراد دیگر و در مكان ها و محیط های دیگری ارائه و به فناوری تبدیل شده اند. اما فرد ایده دهنده از وجود آن بی اطلاع بوده است. این نیز نوآوری محسوب می شود. ولی گاهی ایده ها ارائه و به فناوری منجر می گردد. اما در زمان مطرح شده نمی توان آن را مورد استفاده قرار داد.



اصول استفاده از مواد در تولید محصولات فناوری:

یكی از مهم ترین مراحل تولید هر محصول فناوری، مرحله انتخاب و تغییر مواد است. برای نمونه آتش نشان ها از لباس ویژه ای استفاده می كنند. برای تولید لباس آتش نشانها، باید به مقاومت مواد مورد استفاده در برابر آتش، انعطاف پذیری و ایمنی آن ها توجه كرد. برای این منظور موادی كه انتخاب می شوند باید در برابر آتش مقاوم باشند، بیش از اندازه داغ نشوند و ذوب نگردند. در عین حال ماده انتخاب شده باید تا حد امكان سبك باشد (وزن مخصوص یا جرم آن بالا نباشد) ،‌انعطاف داشته باشد تا مانع حركت آتش نشان ها به هنگام كار نشود و قابل برش زدن و دوختن باشد.
چرا برای استفاده از مواد مب بایست به اصول بهداشتی توجه كرد؟
بطور كلی در تولید محصولات فناوری، رعایت اصول بهداشتی ضروری است.تولید كنندگان محصولات فناوری، علاوه بر دقت در انتخاب موارد مورد معرف برای آگاهی مصرف كنندگان محصولات خود اغلب راهنمای استفاده از آن ها را نیز تهیه می كنند. كه همراه محصول به هنگام خرید به مصرف كننده ارائه می شود. این راهنما حاوی روش استفاده و همچنین نكات ایمنی در خصوص استفاده ناصحیح از آن است.



ارزیابی :

یكی از اصولی كه برای تولید یك محصول فناوری باید مورد توجه قرار گیرد، ارزیابی است كه اساس كارفناوران را تشكیل می دهد. هر محصول پس از تولید باید از ابعاد مختلف مورد ارزیابی و آزمایش قرار گیرد. تولید انبوه (فراوان) یك محصول فناوری بدون اینكه نمونه ی اولیه آن مورد آزمایش های متعدد قرار گرفته باشد، كار خطرناكی است.



توجه به زیبایی محصولات فناوری:

یكی دیگر از نكات مهمی كه در تولید محصولات فناوری مورد توجه قرار می گیرد توجه به زیبایی محصول است كه در دو بخش به آن پرداخته می شود. الف : ساخت محصول
ب : بسته بندی محصول
الف – ساخت محصول : ساخت هر محصول به تناسب فرهنگ مصرف كننده، ذوق و علاقه و حتی سلیقه او ممكن است در رنگ آمیزی، تزیین و چیدن قطعه ها كنار هم ، انتخاب مواد مورد مصرف و ... مورد توجه تولید كننده قرار گیرد.
ب – بسته بندی محصول : در بسته بندی محصولات نیز زیباسازی از جهت های مختلف مورد توجه قرار می گیرد، از جمله: رنگ، جنس ماده اولیه و شكل هایی كه روی كاغذ یا جعبه ی بسته بندی كشیده می شود ، مد نظر قرار می گیرد.



سیستم :

سیستم های پیچیده: سیستم های پیچیده از چند نوع سیستم فرعی تشكیل شده است. سیستم های فرعی برای انجام دادن بخشی از وظیفه سیستم اصلی ایجاد می شوند. برای مثال در وسایل نقلیه مانند: اتومبیل، موتور سیكلت یا دوچرخه، سیستم كنترل و فرمان برای هدایت و توقف وسیله نقلیه در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال ، سیستم دوچرخه و چرخ خیاطی را به اختصار نام می بریم.
الف – دوچرخه :


1 – سیستم انتقال قدرت
2 – سیستم برق رسانی
3 – سیستم هدایت و فرمان
4 – بدنه یا اسكلت دوچرخه
5 – سیستم هشدار دهنده (بوق) -

ب – چرخ خیاطی :

1 – سیستم انتقال قدرت
2 – سیستم دوخت
3 – بدنه یا اسكلت

نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

طبقه بندی

نظرسنجی

    شما در کدام کلاس سوم هستید؟





با سلام.به وبلاگ مدرسه ی شهید ابراهیمی خوش آمدید.با مدیریت آقای دشتی معلم خوب این مدرسه

Oneline users :

JavaScript Codes
width='100'
Time spent here:





Powered by WebGozar

با سلام.به وبلاگ مدرسه ی شهید ابراهیمی خوش آمدید.با مدیریت آقای دشتی معلم خوب این مدرسه

.spanstyle { position:absolute; visibility:visible; top:-50px; font-size:15pt; font-family:Verdana; font-weight:bold; color:#cc0000; } BODY { width:100%;overflow-x:hidden;overflow-y:scroll; } -->

جاوا اسكریپت

IS

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :